Duvarlar üzerinize gelmeye başladığında doğaya sığının. Dünyanın daha büyük olduğunun farkına varacaksınız. Bizde bu sebeple her şeyden biraz uzaklaşmak istedik. Hedefimiz Karagöl!

Karagöl İzmir yamanlar dağında bulunan tektonik hareketler sonucu ortaya çıkmış bir göl. Karagöl’e ulaşmak yenilenen yolları sayesinde artık daha kolay. Araba ile yaklaşık bir buçuk – iki saat gibi bir sürede ulaşabilirsiniz. Bir diğer alternatif ulaşım yöntemi ise Çamiçi ve civar köylerden yaklaşık 8-10 km bir yürüyüş ile Karagöl’e varmak. Biz yürümeyi tercih ettik.

İnternet’ten yaptığımız araştırmalar sonucunda farklı rotalar belirledik. Bunların arasından en uygun gördüğüm rotayı takip etmek üzere telefonuma gönderdim. Gözden çok büyük bir şey kaçırdığımızın farkına ne yazık ki yolda varabildik. Bu parkur 2012 yılında paylaşılmış ve aradan geçen dört sene içerisinde bazı ufak tefek değişiklikler olmuş. Biz bu rotayı bire bir takip etmeye çalışırken iki defa kendimizi zorlayacak bölgelere girdik. Bir seferde bu rotaya uymayarak kendimizi zora soktuk ve dik yamaçlardan geçmek zorunda kaldık. Hatalarımızdan ders çıkararak güncel bir harita hazırladım;

Yola çıkıyoruz

Sabah saat 8:00’de arkadaşımla buluşmak üzere anlaşmıştık. Sabah ikimizde kahvaltı yapmamıştık ve yürüyüş öncesinde gerekli enerjiyi almak için gözlerimiz kahvaltı yapacağımız bir yer arıyordu. Sonunda bir pastahaneden bir kaç kumru poğaça alıp çay eşliğinde kahvaltımızı yaptık. Şahsi araçlarımızla Çamiçi köyüne gidip oradan yürüyüşümüze başlamayı planlıyorduk fakat biri kaza geçirdiği için diğeri de tamirde olduğu için elimizdeki iki araçta servisteydi. Bu nedenle farklı alternatifler aramaya başladık. Çamiçi köyüne nasıl gidebilirdik ?

Çamiçi köyüne ulaşım

Çamiçi köyüne toplu taşıma ile nasıl gideceğimizi araştırdım ve iki seçeneğimizin olduğunu gördüm. Belediye otobüsleri ya da köy dolmuşları. ESHOT’un sitesinden seferlere baktığımızda aşağıdaki gibi bir sonuçla karşılaştık. Pazar günleri sefer yoktu.
365 otobus sefer saatleriElimizdeki diğer seçeneği yani köy dolmuşlarını kullanmaya karar verdik. İnternet’ten yaptığım aramalarda bu dolmuşların Bornova eski pazar yerinden kalktığını ve merkeze gelince burayı birine sormamız gerektiğini okumuştum. Saat 10:00’da geliyordu fakat kime sorsak burayı bilmiyordu. Ne eski pazar yerini ne de bu istikamete kalkan dolmuşları kimse bilmiyordu. Sonunda Taksi ile bir şekilde burayı bulmayı başardık. Taksici de burayı bilmiyordu çevresini kullandı diyelim. Bu rotayı takip etmek isteyen ya da eski pazar yeri mevkisini bulmak isteyenler için buraya konum koyuyorum.

Sonunda Çamiçi köyüne giden dolmuş seferlerini bulmuştuk. Bulmamıza rağmen şanssızlık yakamızı bırakmadı. On dakikalık gecikme ile dolmuşu kaçırmıştık. Bir sonraki dolmuş saat 12:00’deydi. Mecburen bekledik. Dolmuşların yaklaşık 2 saat aralıklarla çalıştığını unutmadan söyleyeyim. Saat 12:30 sularında başlangıç konumumuza ulaşmıştık ve Karagöl’e doğru yürüyüşümüze başladık.

Karagöl yürüyüşü

karagol yuruyusu
Bir öz çekim ile yürüyüşümüze başladık. Sırt çantalarımızın ağırlığı ve eğimli çıkışlardan dolayı aralık ayında olmamıza karşın hava bizi çok terletti. Bu nedenle montlarımıza veda edip çantaya gönderdik. Yol hafif tatlı eğimler içerse de ilk 3 kilometre bizi pek yormadı. 3 kilometre sonra yukarıdaki rotada belirttiğim özel mülk alanına girdik. Etrafı dikenli çalılarla çevrilmişti ve yola çıkmak için oldukça zaman kaybettik.

Tekrar rotamıza girdiğimizde sakin geçen kısa bir yürüyüşten sonra rotada belirttiğim 2. noktaya geldik. Bu noktada aşağı giden patika daha mantıklı gelebilir fakat ilerde o patika bitiyor ve yola bağlanmanız için dik bir tırmanış yapmanız gerekiyor. Bu yüzden Aşağı yolu seçmeyin. Biz o yolu seçtik ve tekrar uzun bir zaman kaybı yaşadık.

Rotada kestirme olarak belirttiğim yerden geçmeyip yolu biraz uzattık. Uzattığımızda ise güneş batmadan Karagöl’e ulaşamayacağımızı fark ettik. Aradan geçmeye çalıştığımız zaman oldukça yükseltisi olan bir yerden geçtik. Kestirme olarak belirttiğim noktaya inemiyorduk çünkü eğim çok dikti. Tırmanmaya devam ederek daha yüksek bir noktadan geçiş yaptık. Yorulduk ama güzel manzaralar yakaladık.
karagol yuruyus
Gerçekçi olmak gerekirse bu noktaya gelene kadar gördüğümüz manzaralar bizi çok etkilememişti. Yükseltinin artması ve yerleşimin olmamasıyla daha serin yeşil ve güzel manzaralara tanıklık ettik. İstemeyerek çıktığımız o yükseklikten de Karagölü yukarıdan görme şansını yakaladık.
yukaridan karagol
Bu güzel bir manzaraydı. Bir süre dinlenip bu görüntünün tadını çıkardık. Sert rüzgara maruz kalmıyor olsaydık daha fazla durup bu manzarayı izlemek isterdik doğrusu. Bir müddet daha yürüdükten sonra son patikaya ulaştık. Buradan sonrası oldukça güzel ormanlık bir alan ve tırmanış yok. İnişe geçiyoruz.
karagol-inis
Yolu takip ettik. Etrafta bizi Karagöl’e yönlendiren levhalar vardı. Yola şanssızlıklardan ötürü geç çıkmamızdan ve gece için yarım saat içerisinde odun toplamamız gerektiğinden Karagöl’ün resmini çekmek aklımdan uçup gitmiş. Hemen odunları topladık ve güzel bir ateş yaktık. Gece yarısına kadar çok da rahatsız eden bir hava yoktu. Ara sıra esen ufak rüzgar bizi rahatsız etmiyor ateşimize yardımcı oluyordu.

Yemeklerimizi yedik sohbet ettik, ay ışığında göl manzarasını izledik. Mükemmel bir bir doğa kampı için tek bir sorunumuz vardı. Orada yalnız değildik.

Bir grup daha vardı. Genel bir tabirle mangalcı olduklarını söyleyebilirim. Başlarda açtıkları güzel müziklerle rahatsız etmiyorlardı. Daha sonra uzun havaya bağlayan ve sarhoş olup çığlıklar atan bu grup tadımızı biraz kaçırdı.

Gece çadırımızın konumundan ve yükseltiden dolayı çok fazla rüzgar aldık. Çadırımız gölden gelen rüzgarla neredeyse yana yatıyordu. Bir kaç defa uykumdan kalkarak çadırın kazıklarını kontrol etmem gerekti. Hem uyku tulumu ısısını kaybetti hemde ben. Cep sobaları burada oldukça yararlı oldu.

Unutmadan küçük bir tavsiye vermek istiyorum. Rüzgarın estiği taraftan çadıra giriş çıkış yapmayın. Sabah tüm gün çadırın içine dolan onca tozu ve yaprağı temizlemek zorunda kaldım. Bir de pazartesi gününü nasıl karşıladığımın resmini paylaşıyorum ve bu yazıyı burada sonlandırıyorum. Şehirden ve sıradanlaşmış yaşantısından uzaklaşmak isteyen herkese tavsiye edebileceğim bir rota. Bu rotayı izlerseniz umarım memnun kalırsınız.